KR1: Digitale medier i SkoleTube

Opgavebeskrivelse

 

Studieordning

Digitale medier: Seks digitale medier (mindst fem forskellige), primært fra SkoleTube – samt mindst en kommentar på de andre studerendes produkter. Mindst fire af disse medier udarbejdes individuelt. Opgaven vurderes ud fra den studerendes evne til at omsætte og udvikle deres faglige viden i de seks digitale medier. Opgaven bedømmes af underviseren med godkendt/ikke-godkendt.

Type

Remediering/funktionelle læremidler

FormÅl

Kendskab, anvendelse og didaktisk vurdering

Indhold og arbejdsform

Seks digitale medier, primært fra SkoleTube
Der skal være seks medier, hvor den studerende primært har brugt redskaber fra Skoletube. Indholdet hentes fra islam, buddhisme og nyspiritualitet. Medierne publiceres i klassekanalen. Fx

  • En læringsvideo til elever (angiv klassetrin) af screen-cast-typen eller med videokamera.
  • En tidslinje for et udsnit af islams eller buddhismens historie. Brug Tiki-Toki eller Prezi.
  • En quiz til dine elever (angiv klassetrin). Brug Smart Toolkits eller Kahoot.
  • Opret en blog og skriv et indlæg på 250 ord. Brug Skoleblogs (http://skoleblogs.dk/)
  • Lav en Padlet.
  • Lav en VoiceThread.

Husk at se på hinandens medier og skriv gerne en kommentar. Fx

  • Skriv et svar på mindst en af dine medstuderendes blogs
  • Opret en post på en medstuderendes Padlet.
  • Opret en post på en medstuderendes VoiceThread
  • Skriv en kommentar til en medstuderendes medie

Afslutning

  • Den studerende udfylder en oversigt over de seks medier og afleverer denne i IntraPols opgavemodul.

Afleveringsfrist

To af medierne afleveres en måned efter modulstart.
Resten afleveres ved slutningen.

Godkendelse

Underviseren gennemser de studerendes og meddeler, om det er godkendt eller ej via de sædvanlige kanaler.

HjÆlp til arbejdet

Der er adgang til medier på SkoleTube.
Der er instruktioner til det hele på SkoleTube-guide - også under det enkelte medie.

 

Irene Larsen Undervisningsfag KR1