Studieprodukt 2KR-11-1 |
||
Større skriftlig, fagdidaktisk opgaveJf. studieordningen skal der i slutningen af 2. semester udarbejdes en større skriftlig fagdidaktisk opgave. Opgavens omfang er på mellem 10 og 15 normalsider, og må skrives i grupper på op til tre personer. Sigtet med opgaven er, at de(n) studerende viser færdigheder i at kunne foretage en fagdidaktisk analyse, at kunne formulere sig fagdidaktisk og at kunne træffe fagdidaktiske beslutninger. Opgaven afleveres både i IntraPol (fildeling) og papirform. Udkast til tidsplan, se nederst på denne side. IdÉer til emnerEn eller flere faglige tilgange undersøges, og det vurderes hvilke konsekvenser det får, når tilgangen(e) bruges i en konkret undervisning. En eller flere af fx Him og Hippes eller SMTTE-modellens begreber undersøges i en fagdidaktisk sammenhæng. Der udarbejdes en fagdidaktisk analyse af et undervisningsforløb eller af et afsnit i et undervisningsmateriale. Der udarbejdes en fagdidaktisk analyse af en undervisningsvejledning med henblik på at afdække fagsyn, læringssyn, benyttede faglige tilgange, m.v. Udvalgte trin- eller slutmål underkastes en fagdidaktisk analyse. En undersøgelse af kristendomsfagets historiske udvikling med henblik på ændringer i synet på religionen kristendom. Der udarbejdes en model til brug for planlægning af undervisning i kristendomsfaget, som svarer på, hvad der skal afklares og reflekteres over, når et undervisningsforløb skal planlægges. Modellen demonstreres med et eksempel. Opgaven bØr indeholde
BedØmmelseOpgaverne bedømmes med godkendt / ikke-godkendt. Tidsplan1) Introduktion til opgaven 2) Tænk over emne - og dan grupper 3) Vejledning 4) Aflevering 5) Respons |
||